Loading...

Как да постигнете бизнес успех с Facebook?

Как да постигнете бизнес успех с Facebook?

Към 30 юни 2015 г. Facebook е използван от 1,49 милиарда души, които са активни поне веднъж в месеца. А потребителите на мобилната версия възлизат на 1,31 милиарда. С колко ли ще се увеличи бройката им през 2016 г.?

Ако съдим по цифрите, какъвто и да е бизнесът ви, вероятността да откриете целевите си групи във Facebook, е огромна. Но за да ги привлечете, е и необходимо да боравите правилно с функциите му. 

Ето и 7 Facebook съвета, които биха били от полза за бизнеса ви:

1. Попълнете целия си Facebook профил

Facebook профилът на вашия бизнес трябва да съдържа работното време и адреса на офиса/сградата/магазина ви, както и кратко описание на това какво, как и на кого предлагате и продавате. Посочете и уеб сайта си, ако разполагате с такъв. 

2. Използвайте подходящи профилна снимка и корица

За да бъдете харесвани, на първо място, трябва да бъдете разпознаваеми. Профилната ви снимка е нещото, което потребителите ще виждат, щом отворят страницата ви, както и на всеки ваш пост. Затова е добре да изберете за нея образ, който веднага да бъде асоцииран с вашата марка. Най-сигурният вариант е да използвате логото си. 

А що се отнася до корицата ви – не поставяйте цени върху нея, не подканяйте да бъде харесвана, сваляна или споделяна, не пишете уеб адреса, имeйла си или друг начин за контакт с вас. Корицата на Facebook страницата ви се явява като ваш онлайн билборд. Той трябва да загатва идентичността, но не и да издава всяка подробност. Необходимо е снимката, която изберете да създава правилно първо впечатление, да е свързана с естеството на вашия бизнес. Ако имате ресторант, сложете снимка на изкусително ястие, ако се занимавате с цветарство, огромен букет с ярки цветя, би ви свършил приказна работа. 

Освен това не забравяйте да я обновявате често. Промоция, нов продукт или услуга, празник – възползвайте се от всеки удобен случай, за да смените корицата си. Ако хората свикнат прекалено много с дадено нещо, те спират да го забелязват. А ваша основна цел е не само да сте забележими, но и да оставяте траен белег в потребителското съзнание.

3. Възползвайте се от органичния си обхват

Маркетингът във Facebook е много повече от платените реклами. По-стойностна тук е органичната видимост на вашите постове. Вместо да заливате множество случайни потребители с платеното си съдържание, спестете пари за сметка на малко повече време и усилия. Разучете Facebook инструментите за таргетиране на потребителите по възраст, пол, образование, интереси и т.н. По този начин ще опознаете публиката си и ще научите как с постовете си да отговаряте на желанията й. Следователно и как публикациите ви да бъдат харесвани, споделяни и виждани много по-често.

4. Не прекалявайте с постовете

Много нови брандове започват с 1-2 поста на седмица, за да видят каква ще бъде реакцията на публиката. Според редица утвърдени бизнеси постването 1 път в деня е перфектният вариант за задържане потребителското внимание. Ако прекалите, рискувате да се окажете досадни за хората. Освен това, колкото по-малко са публикациите ви, толкова по-видими са те върху стените на потребителите ви. Така че вместо да похабявате времето си в непрестанно постване, по-добре пишете по-малко публикации, но отделяйте време, за да ги изпипате до пълното съвършенство. 

5. Създайте перфектното съдържание  

А за целта:

  • Снимките, които поствате трябва да се свързват с истории от реалността – с приятелство, любов, семейство, добродетелност, смелост и т.н. Също така да грабват вниманието с цветове, форми, образи и др.
  • Задавайте затворени въпроси, защото отговорът им е винаги кратък. А хората не обичат да пишат и четат дълги коментари. Такива въпроси обикновено започват с „Кой?“, „Какво?“, „Как...?“, „Бихте ли...?“ и т.н. 
  • Осланяйте се на хумора.
  • Съобщавайте любопитни факти.
  • Пишете списъци от сорта на „5 начина да...“.
  • Споделяйте цитати от философи, писатели, от филми и др., които всеки би могъл да интерпретира по свой начин и да ги свърже със себе си и приятелите си.
  • Обвързвайте постовете си със значими дати и актуални събития.
  • Провокирайте ангажираност – „Ако сте в столицата, се оглеждайте за...“.
  • Използвайте имотикони.
  • Бъдете кратки.

6. Отговаряйте бързо на потребителски коментари и съобщения

Коментарите под съдържанието, което публикувате, както и съобщенията, които получавате на корпоративната ви страница, показват интереса на аудиторията към вашия бранд. Затова е важно е да отговаряте точно, ясно и сравнително бързо на всички възникнали въпроси и мнения (независимо дали са положителни или не), за да представите гледната точка на вашата компания. Няма да навреди и вмъкването на една-две усмивки между редовете, за да покажете на вашите фенове, че те са ви приятели и цените тяхното мнение. :)

7. Следете Facebook статистиките си

Във секцията „Анализи“ бихте могли да откриете информация относно потребителите, активностите, обхвата и още много важни показатели за вашата страница Facebook страница. А на базата от наученото, бихте могли да си изградите (още) по-успешна маркетингова стратегия от досегашната си.

За още ползотворни съвети и по-дълбоки знания по Facebook бихте могли да посетите курса по Facebook маркетинг на СофтУни, който стартира на 2 февруари. Занятията ще се провеждат всеки вторник от 19:00 до 22:00 ч. Формата на обучение е само присъствена, а записването продължава до 1-ви февруари – ден преди началото на курса.

Автор: Кристина Кацарска

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.