Loading...

PhysX и Unity 3D: какво представлява физиката в игрите?

PhysX и Unity 3D: какво представлява физиката в игрите?

Стремежът игрите да са все по-комплексни и реалистични изисква от разработчиците да пресъздават физиката по все по-реалистични начини. С това помага и интегрирания в Unity 3D PhysX engine на NVIDIA. Ако си C# разработчик, който има интерес към света на видео игрите, не пропускай предстоящия курс Unity 3D – април 2023, в който ще придобиеш необходимите умения за създаване на 2D и 3D игри, включително използвайки сложни физични симулации.

По този повод, в следващите редове ще ти представя накратко PhysX и основните понятия за физика, с които ще се срещнеш в Unity. А по време на практическото обучение ще ги приложиш и на практика.

Какво е PhysX?

PhysX е engine, който позволява на гейм дивелъпърите да симулират реалистични обекти, които се държат динамично в 3D среда. Той премахва необходимостта да се пишат милиони редове код за дефинирането на физични симулации. От развяващи се наметала до експлозии, рушащи се сгради и дим и пушек – всичко е постижимо с помощта на PhysX.

Физичните симулации в 3D игри, правени с Unity, са възможни благодарение на интегрирания PhysX engine на NVIDIA. Всички симулации и функционалности са достъпни директно в editor-а. Чрез тях можеш да придадеш тежест на елементите в играта, да ги направиш по-реалистични в реакциите и поведението им при взаимодействие в игровия свят.

Източник: Unity 3D Docs

В следващите редове ще разгледаме основните физични концепции, които можеш да реализираш с помощта на PhysX, в резултат на интеграцията с Unity.

Основни физични концепции в Unity 3D

Интеграцията с PhysX ти дава достъп до няколко ключови физични концепции, необходими за създаването на реалистични като поведение елементи. Това включва:

  • Collision – колизиите като физична концепция диктуват начина, по който обекти в играта ще се държат, когато си взаимодействат. За целта се използват т.нар. колайдери (colliders) – невидима обвивка около обекта, която дефинира формата му. Кутии, сфери и капсули са сред най-примитивните колайдери.
  • Character Control – контролерът осигурява колайдер с формата на капсула около героя, независимо дали се използва first-person или third-person камера. Чрез него, персонажът няма да пропада през подове и няма да минава през стени.
  • Rigidbody Physics – или компонентите, които позволяват един обект в играта да реагира на физични влияния като маса, гравитация, инерция и други.
  • Joints – или т.нар. стави. Това са две точки, които могат да се свържат с една линия. Те са онези елементи, които държат два обекта заедно. Съществуват различни видове стави, с които ще се запознаеш по време на практическото Unity обучение по-подробно.
  • Ragdoll Physics – или онези елементи, които могат да се прикрепят към персонажите и да имитират поведение при сблъсък или смърт. Буквално физика на парцалената кукла. FromSoftware са пословични с ragdoll ефектите си. Отдолу ще ти оставя само един пример от последната им игра.

  • Cloth – или начинът, по който можеш да симулираш поведението на плат. Компонентът е създаден специално за симулация поведението на дрехи и работи само с т.нар. Skin Mesh Renderers.

Необходима ли ти е физика?

Въпреки че говорим за видео игри, реалистичността им зависи от прилагането на физичните закони и в симулираната среда. Освен реалистичността, физиката помага на това играта изобщо да може да бъде играна. Представи си колата да ускорява и да не може да намали на завоите или героят да скочи и просто да се изстреля извън картата.

За добре зададените физични правила и симулацията на физичните закони няма нужда да пишеш милиони редове код – за това са инструменти като PhysX engine-а. Как се създава физика за игра ще разбереш на практика по време на предстоящия Unity 3D курс. Ако искаш да започнеш да развиваш уменията си за създаване на 2D и 3D игри, не се колебай и се запиши още днес. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.